Jump to content
Guests can now reply in ALL forum topics (No registration required!) ×
ShiaChat.com
Guests can now reply in ALL forum topics (No registration required!)
In the Name of God بسم الله

Recommended Posts

• Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Yes, that's exactly how we type! Though I type like this: I don't use my own face when I type, if there's someone around I do this:

Meanwhile, in Scotland... http://en.wikipedia.org/wiki/Deep-fried_Mars_bar

Graag wil ik ook in contact zijn met andere Shia Broeders.

• 1 month later...
  • Advanced Member

huh ? wie zegt dat aleviler muhammed vrede zei met hem niet acepteren ?

Nouja, van wat ik tot nu toe gehoord en onderzocht heb zijn er i.i.g. verschillende stromingen ook van de alevieten. Zie bijvoorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alevitisme#Religieuze_concepten - En dan scrollen naar het Shiitische gedeelte. Maarja misschien kun je ophelderen dat jij een ander soort aleviet bent? Of dat het verhaal niet klopt dat 'Gabriel een fout heeft gemaakt' bij het overbrengen van de boodschap etc. Wilde je niet beledigen ofzo, meer nieuwsgierig ;)

• Advanced Member

dat zijn alewi`s die zich in syria bevinden die dat zeggen , nusayri worden ze ook wel genoemd

waar kom je vandaan ?

Ah ok, nja wist niet wat de verschillen echt zijn, maar ben je wel 12 Imami dan? Ben zelf Afghaans ;)

• 6 months later...
  • Basic Members

Hooi!

Ik ben zelf ook nederlands en sinds anderhalf jaar bekeerd. Persoonlijk ken ik niet veel shia behalve mijn schoonfamilie, maar ik zou graag in de omgeving van Den Haag naar lezingen of iets dergelijks gaan om meer te leren over de Islam.

De website van ahlalbait jongeren ken ik al, maar ik wil liever naar lezingen dichter bij huis, want dan zal ik waarschijnlijk ook vaker gaan ^^

Hooi!

Ik ben zelf ook nederlands en sinds anderhalf jaar bekeerd. Persoonlijk ken ik niet veel shia behalve mijn schoonfamilie, maar ik zou graag in de omgeving van Den Haag naar lezingen of iets dergelijks gaan om meer te leren over de Islam.

De website van ahlalbait jongeren ken ik al, maar ik wil liever naar lezingen dichter bij huis, want dan zal ik waarschijnlijk ook vaker gaan ^^

Salaam zuster,

In Den Haag is Al Cauther stichting. Het zijn voornamelijk Irakezen maar er worden denk ik heel af en toe ook lezingen gehouden in het nederlands. Volgens mij was er ook nog Mehfel Ali.. maar dat is voornamelijk in urdu..

Ik heb gerookte zalm met aardappelsalade, dank je.

Get out!! That's not even a dutch specialty!

• Advanced Member

Get out!! That's not even a dutch specialty!

Hey, I beg to differ. I had that for breakfast at the hotel every day during a two week visit to Amsterdam a couple of years back. Either smoked salmon or smoked herring. Tasty tasty.

Amusingly, when I asked people there what would be an example of Dutch food, the best they could come up with was doner and Indonesian curry, lol.

Hey, I beg to differ. I had that for breakfast at the hotel every day during a two week visit to Amsterdam a couple of years back. Either smoked salmon or smoked herring. Tasty tasty.

Amusingly, when I asked people there what would be an example of Dutch food, the best they could come up with was doner and Indonesian curry, lol.

LOL

Smoked salmon is something that I started eating there and still do.

I thought mussels were the speciality.

Because they are too ashamed to tell you this is their specialty:

Stamppot.jpg

They mash up vegetables with potatoes and serve with any kind of meat. They only vary with the vegetable they mash the potato with and the kind of meat.

• 1 month later...
  • Advanced Member

(salam)

Eigenlijk wilde ik een nieuwe "thread" beginnen over de komende Ashura processie in Den Haag, maar zie nergens een link meer om een nieuw topic mee te openen, dus bij deze

Ieder jaar wordt er een Ashura processie gehouden in Den Haag, maar dit jaar kan ik geen informatie vinden op het web waar en wanneer de Ashura processie begint en of die dit jaar überhaupt wel plaats vind. Ook op de website voor de Ahlalbait Jongeren kan ik geen informatie vinden. Heeft iemand enige informatie?

Alvast bedankt.

(wasalam)

• 11 months later...
  • 11 months later...
  • Advanced Member

Salaam allemaal,

Ik ben meer dan bereid te helpen, al heb ik 't soms wel wat druk met school en zo. Maar dat zou verder geen super groot probleem moeten zijn. Laat 't me weten!

Wat leuk trouwens alle sjietten hier... Zie ze best weinig irl.

groetjes :D

(voor alle vragen over natio, Libanees hier)

• 5 months later...
  • 1 month later...
  • Advanced Member
8 minutes ago, ElAhmed said:

En hier nog één! :clap:

Stichting Al Kawthar te Den Haag, heeft al een tijdje een Facebook pagina.

Volgen jullie hun al, want als er een evenement is dan posten zij dat op de pagina.

Broeder! Hoe zit het met N-Brabant?? Zit daar ook nog iets of alleen Randstad?

Edited by Faruk
  • Advanced Member
5 minutes ago, Faruk said:

Salam Faruk,

Ik woon in Leiden, waardoor ik helaas alleen van de Randstad wat weet.

Zo zijn er husseniyat in Den Haag, Amsterdam , ijmuiden, Rotterdam en utrecht..

• Advanced Member
31 minutes ago, Faruk said:

Salam Faruk,

Ik kom even terug op jouw reactie.

Blijkbaar was er een bijeenkomst door Ahl-Albait Jongeren georganiseerd in Eindhoven.

• 4 weeks later...