Jump to content

Recommended Posts

(salam) mary

why can,t i open the site? my kids teacher was interseted in knowing about shia islam ,her english is not good ,so i didn,t know where to start i was glad to see the site in dutch but it doesn,t work

(salam) mary

why can,t i open the site? my kids teacher was interseted in knowing about shia islam ,her english is not good ,so i didn,t know where to start i was glad to see the site in dutch but it doesn,t work

Salaam aleikoem

Probeer het op deze manier zuster:

http://groups.msn.com/shiasisters2

inshaAllah kom je er zo wel op.

Een andere goede site is:

http://www.ahlalbait.nl/index.php

wa aleikoem salaam

:) ik ben ook van Nederland, alleen niet sji'ietisch :blush: Wel geinteresseerd in het sji'isme...

(salam)

as salam aleykum zuster,

we delen dezelfde religie, Sunnis en sjiis zijn elkaars broeders. Moge Allah jou belonen voor je goede karakter.

Salaam aleikoem

He wat leuk allemaal kasskopjes hier!!! MashaAllah!!! Zijn jullie van nederlandse origine of iets anders. Ik ben namelijk een Nederlandse bekeerde moslima...en overigens heb ik een msngroep met twee andere zusters opgericht die helemaal geweldig is :P

http://groups.msn.com/shiasisters2/

He er zijn trouwens genoeg sjiieten in Nederland hoor...ken er heeeeel veel inmiddels.

In Den Haag en Rotterdam zitten de meesten.

Wa aleikoem salaam

SubhanAllah je bent de eerste Sjiitsche Nederland(se) die ik ken. :)

nee de meeste Nederlandse sjieeten zijn Irakezen ( ook op dit forum). Ik ben zelf Azeri. Er zijn ook Sjieeten van Turkse en Afghaanse afkomst. De Irananse Sjieeten tel ik niet mee, omdat de meesten die in NL wonen, zich niet identifieceren met de Islam.

wasalam aleykum zuster

(salam) broers and zusters, ik denk dat ik beetje laat ben hieroooo.. is deze topic nog aktief????

welll ik woon nu al 8 jaar in london.. :!!!: .maar kom uit amsterdam, zo zuster ik denk dat we dit nodig hebben om de jongeren die in nederland wonen zo nu een beetje te vertellen over islam, to tell u the truth 8 jaar geleden toen ik nog in nl was ik had totaal geen clue wie imam ali was :blush: Ik weet het is om over te schamen. zo if there is anyting i can do for u to help just ask.

ws.

Salaam aleikoem

He wat leuk allemaal kasskopjes hier!!! MashaAllah!!! Zijn jullie van nederlandse origine of iets anders. Ik ben namelijk een Nederlandse bekeerde moslima...en overigens heb ik een msngroep met twee andere zusters opgericht die helemaal geweldig is :P

He er zijn trouwens genoeg sjiieten in Nederland hoor...ken er heeeeel veel inmiddels.

Wa aleikoem salaam

Selaam lieve Sis,

Alles goed? Hoest met je zoontje? Leuk je hier te treffen. Voelt toch wel goed een bekende tegen te komen.

WS Sara

By the way, dames shiasister2 is echt aan te raden! En voor de zowel vrouwelijke als mannelijke NL leden, www.ahlalbait.nl

Edited by SaaR_NL

Goeiedag iedereen,

Eerst even duidelijk zijn:

Ik ben een (autochtone) Belg, en geen moslim. Maar met alle respect voor jullie geloof overigens.

Ik richt mij tot u Nederlands sprekende moslims met een bepaalde reden:

Onlangs heb ik een roman geschreven, of beter, hij is nog niet helemaal af. Op dit moment zoek ik vooral feedback van lezers.

Kort samengevat, het is een soort sci-fi verhaal over een expeditie naar de planeet Mars.

Een belangrijk (maar niet het belangrijkste) gegeven in mijn werk, is echter ook weggelegd voor de Islam.

Ik zal eerlijk zijn: in belangrijke mate lever ik kritiek op de manier waarop de Islam gepraktiseerd wordt. Dit is echter niet bedoeld om moslims in een slecht daglicht te duwen. Verwacht geen Islam-bashing van het type Wilders, om maar iets te noemen.

Ik zoek via deze weg dus een lezer(es) die Islamitisch is. Onder meer om te weten te komen of ik toch niet teveel eventuele moslim-lezers schoffeer. Maar ook gewoon om te weten te komen wat een moslim zoal vindt van mijn werk.

Ik vraag dus wel een beetje een engagement.

De persoon die ik zoek moet goed Nederlands kunnen lezen, en ook tijd hebben, gezien mijn werk ruwweg 360 A4-bladzijden telt.

Als inkomensloze student kan ik geen compensatie bieden. Maar zowat iedereen die mijn werk heeft gelezen, vond het wel aangenaam.

Dus denkt u die persoon te zijn, kent u iemand die dit voor mij wil doen, of wil u gewoon eerst wat extra informatie, dan kan u mij altijd contacteren via mijn email:

wardibald@telenet.be

Je kan natuurlijk ook gewoon een reply posten ;)

Met vele groeten,

Ward

Salaam aleikoem

Wa aleikoem salaam

Assalamu alaicum allemaal ,

Ik ben van Antwerpen en heb mijn Shahada de 21 nov 2008 afgelegd en zo de Islam binnengetreden .

Ik weet van mezelf niet wat voor shiiet ik ben maar ben overtuigend shiiet .

De 22 augustus is het Ramdadan en het zal mijn eerste zijn ,ja het is eenzaam voor mij als je beseft dat praktish 90 % van De Moslims

Sunnieten zijn en ze niks van Shia Moslims moeten weten (De meesten toch) en ik heb niet zo'n een zin om een debat met hun aan te gaan

aangezien ik een nieuw moslim ben .

Ik ben vooral geinteresseerd om contacten te leggen met Shia Moslims in de omgeving van Antwerpen.

heyy i am from rotterdamn!!

laaydee if u comiung to belgium do visit rotterdam aswell , its an hour by train from brussels ,, i have got loads of shia aquintances ova there ;)

btw matami do i know u >????

salam im american and my father is dutch ,i am raised as a american,i am alien to dutch culture. but i was born in amsterdam.

i am also a lover of Ahlilbeit(alayhum asalatu wasalaam),alhamdulillah ta3ala

the 14 lights(salawatallaahi alayhim) have guided me to true islam and my family is following aswell.

my sister went to the Ehlibeyt cami in den haag with me back in may :)

and my mother is planning to say shahada in january 2010

this Year in ashura i wanna visit rotterdam,i wanna be azadar !!!

my sister also wantss to come

inshaallah she will follow the path of sayid ushuhada aba abdillah(sws)aswell

but my question is what do i do on ahsura?must i wear all black?is there any ziyarahs i should memorize or anything?

i speak english ,dutch and some Turkish ..are the majalis in what language ?

walaykumu salam

Assalamu alaicum allemaal ,

Ik ben van Antwerpen en heb mijn Shahada de 21 nov 2008 afgelegd en zo de Islam binnengetreden .

Ik weet van mezelf niet wat voor shiiet ik ben maar ben overtuigend shiiet .

De 22 augustus is het Ramdadan en het zal mijn eerste zijn ,ja het is eenzaam voor mij als je beseft dat praktish 90 % van De Moslims

Sunnieten zijn en ze niks van Shia Moslims moeten weten (De meesten toch) en ik heb niet zo'n een zin om een debat met hun aan te gaan

aangezien ik een nieuw moslim ben .

Ik ben vooral geinteresseerd om contacten te leggen met Shia Moslims in de omgeving van Antwerpen.

Hallo misschien ben ik wel wat laat om hier te antwoorden ... maar ik heb deze site nog maar pas gevonden ... ben al heel lang op zoek naar mensen in dezelfde situatie dan ik ... ben een nieuwe muslima ... en het is heel erg moeilijk om als nederlandstalige voldoende op de hoogte te komen van alles om en rond islam ... hopelijk kan ik hier wat hulp vinden

groetjes jenny

Hallo misschien ben ik wel wat laat om hier te antwoorden ... maar ik heb deze site nog maar pas gevonden ... ben al heel lang op zoek naar mensen in dezelfde situatie dan ik ... ben een nieuwe muslima ... en het is heel erg moeilijk om als nederlandstalige voldoende op de hoogte te komen van alles om en rond islam ... hopelijk kan ik hier wat hulp vinden

groetjes jenny

Heey,

Ten eerste wil ik je feliciteren dat je Moslim bent geworden en dan vooral Shia, echt super om te horen dat we groeien! :) Ik kan me voorstellen dat het een heel nieuw wereld is. Ik ben een Nederlandse van Iraaks origine, ben daar geboren en wil InshAllah weer terugkeren na mijn studie. Anyway, ik wilde even zeggen dat je alles kunt vragen. Ben jij trouwens een autochtone Nederlandse? Ik ken wel een paar Nederlandse sijieten. Welkom hier en voel je vrij om alles te vragen. :)

Groetjes,

Iraqiah

i speak english ,dutch and some Turkish ..are the majalis in what language ?

walaykumu salam

(salam) In Rotterdam is a Shia Mosque where the services are held in Dâri (Afghani Persian), in Den Haag are two Shia Mosques one has Urdu as the language of engagement, the other is the Ehl..i Beyt Camii Mosque at the Terletstraat 24, this is a Turkish Shia Mosque which might be good for you since you speak Turkish (the Mullah there also speaks fluently Fârsi, and is a very nice man). If your Dutch is fluent you may also want to try to contact Ahlalbait Jongeren through their website www.alhalbait.nl

Inshallah you will succeed. (wasalam)

Salaam,

I know that most posts in this topic are old, but I'm new here and I'm also from Holland.

It's good to see that other shias in Holland are active on forums like these.

I was born in Holland, but I'm Lebanese and Shi'ite and I was raised that way.

En voor de nieuwe moslima's onder ons. Ik wil jullie feliciteren met wat jullie hebben bereikt. Ik ben altijd moslima geweest, maar ik was niet altijd praktiserend.

Il Hamdulilah draag ik al bijna 2 jaar een hoofddoek en sla ik geen gebed over. Zolang je het goede pad hebt gevonden zul je die Insha'Allah altijd blijven volgen.

Zoals jullie zien zijn er meerdere moslima's en sjie'ieten hier die ook Nederlands praten dus wanneer je iets wilt weten kun je het altijd aan een ander vragen.

Veel geluk!

W 3alaykum il Salaam.