Ozzy

Advanced Members
  • Content count

    920
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Ozzy last won the day on February 12

Ozzy had the most liked content!

About Ozzy

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Religion
    Muslim

Previous Fields

  • Gender
    Private

Recent Profile Visitors

16,075 profile views
  1. It's definitely a nasheed tho ...
  2. There are 3 times; salah offered during its time IS in its time, there is no such thing as praying before or after its time. The discussion is when it is best to offer Zuhr (early), Asr (delayed), Magrib (Early), and Esha (delayed). There is no need for a reason; the discussion of reason only comes up because other schools believed a reason was necessary. The Malikiyya explain 'waqt mushtarak' as a period where both Zuhr/Asr and both Magrb/Esha can be offered within the same time period - regardless of the reasons discussed by other schools. الكافي: علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن حماد، عن الحلبي، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: كان رسول الله (صلى الله عليه وآله) إذا كان في سفر أو عجلت به حاجة يجمع بين الظهر والعصر وبين المغرب والعشاء قال: وقال أبوعبدالله (عليه السلام): لا بأس بأن تعجل عشاء الآخرة في السفر قبل ن يغيب الشفق الكافي: عن الفضيل بن يسار قال: كان علي بن الحسين يأمر الصبيان يجمعون بين المغرب والعشاء، ويقول: هو خير من أن يناموا عنها من لا يحضره الفقيه للشيخ الصدوق: وروى عبد الله بن سنان عن الصادق عليه السلام «أن رسول الله صلالله عليه وآله جمع بين الظهر والعصر بأذان وإقامتين وجمع بين المغرب والعشاء في الحضر من غير علة بأذان وإقامتين تهذيب الاحكام في شرح المقنعة للطوسي: روى الحسين بن سعيد عن ابن أبي عمير عن عمربن اذينة عن رهط منهم الفضيل وزرارة عن أبي جعفر عليه السلام ان رسول الله صلى الله عليه وآله جمع بين الظهر والعصر بأذان واقامتين، وجمع بين المغرب والعشاء بأذان واحد واقامتين بحار الانوار عن نوادر الراوندي، بإسناده عن الكاظم عن أبيه عن جده عليه السلام قال: كان أبي علي بن الحسين يأمر الصبيان أن يصلوا المغرب والعشاء جميعا فقيل له يصلون الصلاة في غير وقتها قال هو خير من أن يناموا عنها 1. Travels, Medina, Hajj ... so quite a few times if not many times. 2. Yes, the above 5 narrations support the previous one, plus the sunni madhahib as well as the Zaydiyya and Ibadiyya literature also support it. 3. The narrations above are from Imams Sajjad, Baqir, Sadiq, and Kazim, عليهم السلام.
  3. Even if you don't have 100% proof, the % is still stronger than the proofs for remaining on his ways.
  4. Sorry @Qa'im, I read Kanzud Daqa'iq by Mirza Mashadi (d.1125 AH) who like Majlisi (d. 1111 AH, Correction: Bihar 24) refers to Karakji. Karakji quotes Tusi, I have not found the narration in Karakji's or Tusi's works.
  5. It is there, also mentioned in Bihar 43.
  6. Rasulullah صلى الله عليه وآله referred to the 12 as 'caliphs'. I wouldn't give away such titles to those who weren't so just because others use it. Uthman was the caliph of Umar, Umar caliph of Abu Bakar... Abu Bakar, who was he caliph of? A title like "Why we don't respect the Caliphs" makes us sound disrespectful. While there is honour if we are talking about pseudo-caliphs.
  7. The title is a bit strange, we do love the '12 caliphs', whoever wasn't from them is not a real caliph to begin with. The title should be: Why we don't respect the pseudo-caliphs
  8. تقبل الله Happy to help out
  9. Cotton
  10. That's life. Whatever the issues are, keep researching ...
  11. Maula does mean 'helper' among other things. التوحيد الشيخ الصدوق: (المولى) المولى معناه الناصر ينصر المؤمنين ويتولى نصرهم على عدوهم و يتولى ثوابهم وكرامتهم، وولي الطفل هو الذي يتولى إصلاح شأنه، والله ولي المؤمنين وهو مولاهم وناصرهم الصافي - الفيض الكاشاني: فان الله ناصره وجبرئيل رئيس الكروبيين قرينه وعلي بن أبي طالب اخوه ووزيره ونفسه والملئكة بعد ذلك ظهير مظاهرون الأصفى للفيض الكاشاني: (ذلك بأن الله مولى الذين آمنوا) : ناصرهم (كذا في عمدة عيون صحاح الأخبار في مناقب إمام الأبرار لابن البطريق)
  12. Treat her like your sister.
  13. This is not original content.
  14. Sunni response: What may have happened was a civil war in Medina itself between the Ansaar and Muhajireen. The Prophet صلى الله عليه وآله made it clear that the leader must be from Qureysh. Also the seniors of Bani Hashim were engaged with the funeral, thus the Ansaar seized the opportunity to rush to a quick election. Faced with the dilemma, Abu Bakar and Umar took it upon themselves to ensure the leadership remained in Qureysh.