Jump to content

agnostikern

Basic Members
  • Content count

    11
  • Joined

  • Last visited

About agnostikern

Profile Information

  • Religion
    agnostic

Previous Fields

  • Gender
    Male
  1. I understand muslims are fond of flogging innocent people. Cutting heads is also popular. Is it possible to be a muslim without being a sadist?
  2. So you think it is OK to flog people for celebrating their graduation? Next week lots of young swedes will celebrate their graduation from secondary school. They are so happy and I love watching their happyness. They are our future. And you think they should all be flogged!?? No wonder islamic countries are backward if this is how they think their intelligentia should be treated.
  3. As someone who has been brought up by christian parents in a country where personal integrity is respected, it is hard to imagine the sufferings of those who have not been accorded this freedom. How come all islamic countries are so backward and so repressive? Does it have to be like this? Or can Islam also be interpreted in a modern civilised way? http://www.dailymail.co.uk/news/article-3612605/Thirty-students-arrested-given-99-lashes-attending-graduation-party-included-men-women-Iran.html
  4. Nobody has to enter a sauna in Sweden. Usually everybody have the possibility to wash themselves in their own bathrooms. But I think going to a sauna is very nice. I usually meet very nice people there. I know some muslims have a problem with this. They often do not have the social competence. I think the problem is that islam has to be modernised. Muslims often have a very backward way of thinking. But I think after getting used to our civiliserat society most of them will change their backward way of thinking. At least I hope so.
  5. The muslims I know have no problem shaking hands with anyone. This is the habit in Sweden. Those who have problem with this habit - why did then chose to come to my country?
  6. Shaking Hands With The Opposite Sex

    As Saudiarabia is executing shias, I find it most understandable if you hate Saudis. Do you hate the sunnis and another arabs as well? The arabs prevented our foreign minister, Margot Wahlström, to speak at the arab meeting in Cairo, because she intendent to condemn the inhuman sharia laws of Saudiarabia. I have not noticed any muslim country - Shia or Sunni - that supported her view. So if you disagree with the Saudi sharia, why are you afraid to stay so? I have the impression that many muslims dislike democracy and wish to introduse sharia laws. This is possible in a democratic country if the majority wishes so. And this is why I think it is dangerous to let too many muslim immigrants into our countriy. As we could see in the democratic egyptian elections it is dangerous when the majority consists of narrowminde muslims.
  7. Shaking Hands With The Opposite Sex

    You have the freedom not to drink wine or shake hands and muslim women are not forbidden to wear hijab in our country. But what about enjoying a cold beer in the sunshine in muslim countries, or taking sunbath at the Gaza beach wearing bikini? In Saudiarabia you can be executed for being an ateist. When our foreign minister tried to condemn the inhuman sharia laws of Saudiarabia at the meeting in Cairo, she was prevented from speaking. Doesn´t this prove the intolerance of muslims? We may think your behavior and beliefs are ridiculous. But we do dot kill you for it.
  8. Shaking Hands With The Opposite Sex

    Does asking to be able to live in your own turf mean that you are unwilling to integrate in our society? In that case it would be wise of Sweden not to recieve muslim immigrants.
  9. Shaking Hands With The Opposite Sex

    How do Shia muslims look upon physical contact with the opposite sex? A former member of the Green Party recently left the party because he was critizised for refusing to shake hands with a female reporter. Now it seems many muslims are leaving the party. So I wonder, maybe the islamophobia after all is not irrelevant. Maybe we have reason to fear that the muslims wish to take over our society.....
  10. لله و التجسد

    عجبا أيها الإخوة المشكلة في عالمنا العربي ان شعوب تلك المنطقة قد عاشت زمنا طويلا بعيدة عن التفكير المنطقي. فكثيرا من الأمور عندما توضع على طاولة النقاش يجد المرء نفسه مرغما ان انفي التفكير المنطقي لانه في اللحظة التي يطلق فيها العنان للعقل والمنطق فهذا يودي به/بها ان يرفض كثير من الأمور الغير عقلانية. فكلامي هو لكل الناطقين بالعربية ويفهمونها، ما دام الانسان العربي يقر ان هناك خالقا للكون فلا بد ان يكون هو منبع كل الشيء و صفته حي وهو منبع الحياة، إذن منذ ان خلق الخالق الانسان وهو البطل الأوحد بالنسبة له خاطبه بطرق مختلفة، و من ضمن هذه الطرق هو انه اتخذ دور الانسان لكي يريه كيف يمكنه ان ينتصر على طبيعة اللاحياة. فكما ان المعلم يتخذ دور التلميذ احيانا ليساعد التلاميذ على فهم الحل التمرين، لكن للأسف كثير من الطلاب يرسبون وهناك طلاب يحلون سطرا او سطرين من التمرين فيأخذون علامة القبول، لكن هناك طلاب وهم قلة من يحلون كل التمرين فيحصلون على العلامة الكاملة، كذلك هي العلاقة بين الله والإنسان، كثيرون يرسبون و كثيرون من يأخذون قليلا من روح الله فيأخذون درجة القبول عنده، الا ان هناك أناس من يتحدون مع الله اتحادا كاملا وهولاء لا يتذوقون الموت أبدا ولكن كما قلت هؤلاء قلة، وخلال رحلة تاريخ الانسان على الارض انه وجد بشر لم يتذوقوا طعم الموت بل تحولوا على طبيعة الله دون ان يوارى جسدهم الثرى. وهذا منطقي، في عالم الابدية طبيعتي يجب ان تتناسب طردا مع طبيعة الله و الحصول عليها يتم في هذا العالم. وإذا ساءل ساءل كيف السبيل الى ان اعبر ابدية ؟ أقول : العلاقة بين الخالق والإنسان هي سهلة جدا فهي اسهل من شرب كاس ماء. فالطريق الى الله هو يضع الانسان نفسه في روح الله. قد يقول قاءل لكن أنا افعل هذا انني اصرخ الى الله لكن لا يحدث شيء و ارى نفسي تزداد سوءا يوما بعد يوم فلماذا؟ أقول: لان الانسان يتحد مع الله بجسده لا بروحه لذلك لا يحدث تفاعل او تغيير حقيقي، فكما درسنا في الكيمياء عندما نضع عنصرين غير متجانسين فانه لا يحدث تفاعلا كيمياءيا بينهما، لكن عندما نضع عنصرين متجانسين فيحدث التفاعل. كذلك العلاقة بين الله والإنسان، الله روح إذن الانسان عليه ان يضع العنصر الروحي منه في روح الله لكيما يحدث التفاعل الذي يعطي حياة للإنسان.
  11. نحن متفقون ان الله يستطيع كل شيء فلا مستحيل عنده. فما دام الله قادر على كل شيء فهو يستطيع ان يتمثل باشياء و صور كثيرة من الخليقة، فالخليقة كلها من صنع يده وبالتالي هو يستطيع ان يتمثل باية صورة منها. هل اذا تمثل الله في صورة ما و في مكانا معين تخلو بقية الامكنة منه؟ الجواب بالتأكيد كلا. فالله عدد مالا نهاية فهو يملأ الارض والسموات اي لا يجد مليما واحدا خاليا من طبيعة الله. هذا يقودنا الى القول: اذا ظهر الله في صورة ما في مكان ما فهو ايضا موجود في الكون كله. في الكتاب موجود بان الله ظهر لموسى وقد راءه موسى متمثلا في شجيرة فهل عندما ظهر الله لموسى في الشجيرة خلا الكون منه؟ بالطبع لا، فهذه ذَرَّة من طبيعة الله التي تمثلت في الشجيرة و الكون كما قلنا مملوء بذرات من طبيعة الله اللا متناهية. فما دام الله قد تمثل و تجسد في الشجيرة فهو يستطيع ان يتمثل في صورة إنسان، و اعتقد ان الانسان اعظم من الشجيرة. السؤال الان هل اذا تمثل الله في صورة إنسان في مكان ما يخلو الكون منه؟ الجواب كلا. فكما قلت سابقا هذه ذرة من طبيعة الله التي تتجسد في شكل ما و الكون مملوء من ذرات طبيعة الله، فإذا ظهر الله في مكان ما في شكل ما لا يعني ان بقية الكون قد خلا منه. حسنا ماذا يحدث اذا مات ذلك جسد الذي تمثلت فيه ذرة من ذرات طبيعة الله؟ طبيعة الله طبيعة حية غير قابلة للموت فكما ماتت الشجيرة التي تمثل فيها الله لموسى لكن الله لم يمت او يموت لانه هو غير قابل لذالك . كذلك في موت الجسد الذي تمثل فيه الله لم تمت ذرة طبيعة الله الموجودة في ذلك الجسد، حتا ان الجسد الحاوي لتلك الذرة حية ما اذا تعرض للموت فانه يقوم، لماذا؟ الله يريد ان يقول لنا: اذا اتحد إنسان ما مع ذرة من طبيعة الله و اذا تعرض ذلك الجسد للموت فان الموت لا يستطيع ان يقبض على ذلك الانسان بل يقوم ليكمل رحلة التحول على شاكلة طبيعة الله ثم المضي اليه. لذلك قال الله: الذي يأخذ الحياة متحدا معها/معه لا يذوق الموت أبدا. فالإنسان المتحد مع روح الله يتحول دوما شيءا فشيئا الى ان تحين اللحظة التي يتحول فيها كاملا على شاكلة الله ثم ينطلق مختفيًا في عالم الابدية. لان الطبيعة الجديدة الكاملة لا تتناسب مع طبيعة المكان الذي نحيا فيه الان فعالمها هو اللا فناء (اللا زمن).
×